Nasveti
Čistilni servisi
Kako se pripravim na čistilko, ki bo prišla čistit na dom?

Kako se pripravim na čistilko, ki bo prišla čistit na dom?

Če prvič najemate storitve čistilnega servisa, si preberite spodnje napotke o tem, kako se lahko ustrezno pripravite na čistilko, ki bo prišla čistit v vaše stanovanje oziroma hišo. Celoten postopek je enostaven, po nekaj obiskih čistilke pa boste že povsem utečeni.

Zahtevaj brezplačne ponudbe za čiščenje na domu

1. Opredelite pričakovanja in potrebe v pogodbi o sodelovanju

V pogodbi o sodelovanju med vami in čistilnim servisom lahko opredelite naslednje postavke:

  • Obveznosti in pristojnosti čistilnega servisa (uporaba čistil, cene čiščenja in kaj je vključeno v ceno, terminski razpored, obseg ur na tedenski ali mesečni ravni, reklamacije, rok in način plačila, itd.)
  • Vaša pričakovanja in zahteve glede čiščenja (pogostost čiščenja, predmet in obseg čiščenja, tedensko/mesečno/generalno čiščenje, dodatne storitve, itd.)

Zakaj je smiselno podpisati pogodbo o sodelovanju?

  • Izognili se boste vsem morebitnim nejasnostim in nesoglasjem, saj boste vse opredelili v pogodbi.
  • Izognili se boste težavam, ki jih lahko prinese naročanje storitev pri osebah, ki nimajo urejene pravno formalne dejavnosti za opravljanje čiščenja. Čistilni servisi imajo namreč urejeno zavarovanje odgovornosti. S tem se zavaruje vaše imetje in premoženje v primeru, če izvajalec med čiščenjem ne namerno poškoduje pohištvo, razbije luč, itd.

Primerjam.si sodeluje samo s čistilnimi servisi, ki imajo prijavljeno dejavnost.

2. Dogovorite se o tem, ali boste doma med čiščenjem

S čistilnim servisom se dogovorite o tem, ali boste med čiščenjem prisotni v stanovanju ali hiši. Nekateri čistilni servisi pravzaprav želijo, da ste med čiščenjem prisotni, zato ker se s tem zaščitijo pred odgovornostjo, če morebiti v vašem domu kaj umanjka, spet drugi čistilni pa glede tega nimajo preferenc in lahko delo opravijo tudi, ko niste doma. Vsekakor pa je koristno, da ste prisotni ob prvem obisku čistilke, zato da ji razkažete prostore.

Čistilka gleda počiščeno sobo.

3. Poskrbite za varnost hišnih ljubljenčkov

Nekateri čistilni servisi zahtevajo, da vaš hišni ljubljenček ni v stanovanju v času čiščenja. To zahtevo postavijo zato, ker ne morejo poskrbeti za varnost hišnih ljubljenčkov, kateri se lahko tudi poškodujejo, če pridejo v stik s čistilno opremo, kot je sesalec ali parni čistilec.

Prav tako je čiščenje stanovanja lahko oteženo, če hišni ljubljenčki tečejo naokoli in s tem ovirajo čistilko pri delu. V teh primerih vzemite hišnega ljubljenčka s seboj ali pa ga omejite na določeno območje, na primer zunaj na teraso, ali v kakšen prostor.

Če pa čistilni servis nima take zahteve, je smiselno, da vašega hišnega ljubljenčka navadite na tujca v stanovanju tako, da se s čistilko najprej spoznata in postopoma razvijata odnos, zato da se bosta oba počutila dobro, ko bosta sama v stanovanju.

4. Omogočite čistilki dostop do vašega doma

Če želite, da čistilka opravi svoje delo, ko vas ni doma, ji boste morali omogočiti dostop do vašega doma. Da bo lahko vstopila v vaš dom, ji morate priskrbeti kopijo ključa ali pa zaupati kodo za vstop skozi vrata. Če imate alarmno napravo, ji povejte tudi kodo, da bo lahko izključila alarm.

Pomembno je, da se vzpostavi zaupanje, saj boste nekoga novega spustili v vaš dom.

Čistilni servis lahko prosite, da naj na vaš dom pošilja vedno isto osebo, zato da jo boste bolje spoznali in razvili medosebni odnos.

Prav tako lahko v pogodbi o sodelovanju vključite dodatno postavko o predaji ključev, kjer napišete, komu ste predali ključe in postavite zahtevo, da se ključi ne morejo kopirati brez vašega dovoljenja, ali pa, da jih ne morejo uporabljati druge čistilke v čistilnem servisu.

Pridobi brezplačne ponudbe čistilk

5. Čistilko seznanite z vašimi pričakovanji in zahtevami

Čeprav ste v pogodbi o sodelovanju določili obseg čiščenja in zapisali ključna opravila, ki jih čistilka mora opraviti na tedenski ali mesečni ravni, je zelo pomembno, da je čistilka povsem seznanjena z vašimi pričakovanji in zahtevami. S tem si boste zagotovili, da bodo vse površine očiščene.

  • Čistilki pred prihodom sporočite, katerim področjem naj nameni dodatno pozornost za čiščenje. Na primer, ko želite, da opravi dodatno delo, kot je čiščenje žaluzij, odstranjevanje vodnega kamna v straniščni školjki, itd., ali pa v primeru, če je določeno področje še posebej umazano, kot na primer kuhinja, kjer ste prejšnji večer pripravljali večerjo za skupino ljudi.
  • Skupaj s čistilko se sprehodite po prostorih. Opozorite jo na podrobnosti, kot na primer, da je potrebna dodatna skrb za preprogo, ki je izdelana iz občutljivih tkanin, da je potrebno paziti na plesen, ki se razvija na tuš kabini, ali pa da na hodniku ni mogoče priključiti sesalca v elektriko, ker ni električnega priključka.
  • Dogovorite se o tem, katera čistila naj uporabi pri čiščenju. Lahko zaprosite za uporabo ekoloških čistil, ali pa ponudite čistilna sredstva, ki jih imate doma in želite, da se z njimi očistijo določene površine.
S seznamom stvari, ki jih je treba počistiti boste bolje pripravljeni na prihod čistilke.

6. Pred prihodom čistilke pospravite glavni nered v prostorih

Pred prihodom čistilke pospravite nered v vašem stanovanju. Pospravite vse, kar se nabira po tleh in po policah. Poberite oblačila in igrače s tal, zložite posodo v pomivalno korito ali pomivalni stroj, pospravite kozmetične pripomočke iz umivalnika v kopalniške omarice, in drugo.

Če ji ni treba pospravljati za vami, čistilka več časa nameni temeljitemu čiščenju.

Če bodo površine nasičene z raznimi predmeti, čistilka ne bo mogla tako hitro počistiti teh površin. Bolje je, da čas za pospravljanje nereda in zlaganja predmetov porabi za bolj temeljito čiščenje površin. S tem boste tudi privarčevali, še posebej, če ste se dogovorili za plačilo na urno postavko.

Čistilka tudi ne bo vedela, kam je najbolje pospraviti določene predmete, zato se stvari lahko založijo in ste potem nejevoljni, ker jih ne najdete na svojem mestu.

7. Podajte povratne informacije o opravljenem delu

Ob prvih nekaj obiskih čistilke na vašem domu je koristno, da ji podate povratne informacije o opravljenem delu in poveste vaše predloge. Tako bo čistilka vedela, kaj lahko naslednjič izboljša in spremeni pri opravljanju dela.

Za kakovostno storitev je potrebna jasna komunikacija.

Vsekakor je potrebno nekaj časa, da se boste s čistilko sporazumeli glede vseh vaših pričakovanj in želja. Čistilka ne more že takoj vedeti, kakšne so vaše specifične potrebe. Za kakovostno opravljeno storitev potrebna jasna komunikacija tudi z vaše strani.

Če boste navkljub podanim povratnim informacijam še vedno nezadovoljni s čiščenjem, lahko pokličete čistilni servis in poveste, kaj konkretno vas moti. Čistilni servis bo ponudil za vas najbolj ustrezno rešitev, lahko pa uveljavljate tudi garancijo na opravljene storitve.

Zahtevaj brezplačne ponudbe čistilnih servisov